23.1.13

Lennot ja Bangkokin alkutunnelmia

Matkustuspäivien jälkeen olemme onnellisesti perillä Bangkokissa.

Maanantai-aamuna expressbus vei meidät Tampereelta Helsinki-Vantaalle. Lento Düsseldorfiin oli tunnin myöhässä joka ei onneksi tuottanut ongelmaa Heathrown jatkolennon suhteen. Heathrowlla odotusaikaa oli n. 5 tuntia ja täytyy sanoa että en tykännyt kentästä. Kaikki odottavat turistit oli koottu "keskus" kauppa-aukiolle ja lentojen portit tulivat taululle vasta n. tuntia ennen lähtöä joten tunnelma oli tosi ruuhkainen.

BA009 lähti Lontoosta 22.00 ajallaan ja vaikka olimmekin ns. karjavaunu -luokassa niin oli se kuitenkin ihan ok. Ateriat, juomat ja viihdejärjestelmä kuuluivat kaikki hintaan eli kuvetta ei tarvinnut lennolla kaivaa. Minun viihdejärjestelmä ei tosin toiminut joten melko mukava elokuvavalikoima jäi katselematta. Stuertti buuttaili sen kyllä pari kertaa mutta ei auttanut. Lentohenkilökunta oli oikein mukavaa ja pahoittelivat kovasti tilannetta, toivat jopa kynän ja palautelomakkeen ja kehoittivat kirjoittamaan palautetta. En jaksanut. Ajattelin että jos sitä laittaisi reklamaation sisään siinä toivossa että kuukauden päästä Bangkok-Sydney lennolla päästäisiin vaikka Business luokkaan :).

Laukut tulivat ehjinä perille ja maahantulomuodollisuudet sujuivat ongelmitta. Hotellimme Nantra Sukhumvit 39 sijaitsee ihan Skytrain aseman vieressä joten olisimme voineet ottaa junan lentokentältä ja vaihtaa keskustassa oikealle linjalle. Jätimme kuitenkin tällä kertaa junailut väliin koska matkaa oli jo 26 tuntia takana. Taksi maksoi 400 Bahtia eli n. 10€ ja pääsimme suoraan hotellin ovelle puolessa tunnissa. Saattoipa kuski muutaman kympin pyöristää hintaa omaksi edukseen mutta ihan kohtuuhinta joka tapauksessa.

Hotellilta olimme varanneet standard tason huoneen johon päästiinkin heti. Ilmastointi alkoi vuotamaan rankasti vettä about 15minuutin jälkeen ja kun asiasta mainitsimme respaan niin hotelli upgradesi meidät deluxe huoneeseen saman tien. Huone on oikein kiva joskin ikkunan ulkopuolella on melkoinen rakennustyömaa.

Illalla kävimme kävelemässä lähialueella, mm. Queens Park puisto oli oikein mukava ulkoilualue. Illallista nautimme ihan hotellin lähellä olevassa katuravintolassa joka kylttinsä mukaisesti tarjoilee "Thaifood very good very cheap". Oikein hyvät annokset saatiinkin. Hauskasti annokset maksoivat 40bahtia kappale ja oluet  tuplaten. Koko illallisen hinta siis n. 6€.
Aamulla söimme hotellin "mannermaisen aamiaisen" eli paahtoleipää kahvia ja muroja ja sen jälkeen hyppäsimme Skytrainiin jolla ajoimme Victory monumentille. Mitään varsinaista käsitystä monumentin tarkoituksesta tai merkityksestä minulla ei ole mutta olipahan kiva käväistä :P.
Monumentin jälkeen kävelimme yhteen kaupungin isoimmista ostoskeskuksista nimeltään MBK. MBK:ssa vierähtikin useampi tunti joskaan ostoksia ei tullut hirveästi tehtyä. Lounastamassa kävimme ostarin paikallisessa food courtissa jossa ensin tiskiltä ostettiin kuponkeja joilla sai tilattua ruokaa. Paikka oli paikallisten suosiossa eikä muita länkkäreitä alkuun näkynyt. Ruoat saatiin tilattua ja ihan maukkaat ateriat juomineen (ei olutta tällä kertaa) veivät 140bahtia päiväbudjetista. Perin edullista. Ostoskeskuksesta suuntasimmekin sitten takaisin hotellille suunnittelemaan tulevien päivien aktiviteetteja.

Huomenna ajatuksissa on leikkiä taas turistia ja käydä isoilla nähtävyyksillä temppeleissä ja palatseissa. Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan.

2 comments:

1. Anonymous24.1.13

Patpongin yömarkkinat! Sieltä saatte mitä tahansa perseestä perämoottoriin meiningillä :)

-Suvi

ReplyDelete
  2. Takseihin liittyen vielä vinkkiä kun mainitsit tuon 400 bahtin hinnan.

Mittaria käyttävän edullisen taksin saa alimmasta kerroksesta. Seuraa kentällä ”Public Taxi” kylttejä ja pitää välttää kaikki kontakti näiden "limusiinitaksien" tai pimeiden taksien tarjoajien kanssa.

Viralliselta alakerran taksialueelta saa lapun, jossa näkyy kaikki taksin sekä kuskin tiedot sekä puhnro siltä varalta, että sääntöjä ei noudatata. Thaimaan laki velvoittaa mittarin käyttöä.

Mitä kyydin sitten tulisi maksaa? 250 bahtia mittarilla. 50 bahtia tulee myös maksua lentokentältä lähtijöille. Kannattaa myös pitää pikkurahaa valmiina, jotta saa maksettua lähes tasarahalla.