15.2.13

Hälsning från hyddan

Här sitter jag och slåss med myggen vid vår hydda och ska bara kort skryta med vad vi har haft för oss de senaste dagarna.


Efter att ha spenderat en natt på pålar med varsin Chang ute på en mörk tyst brygga kvällen före, har vi dragit norrut igen. Just nu är det Bai Lan Bay som gäller och nu bor vi faktiskt äntligen i hydda som gör skäl för namnet. Tror det är lite vad jag har tänkt mig sedan vi kom hit. Att bo i hydda och att bada på finkornig vit strand.

Nu är det ju så att vi inte har bott vid stranden än och då är det svårt att ta sig dit. Resort som ligger utmed de små strandremsorna har liksom första tjing på ytan och det är inte riktigt så att man kan slå sig ner hur som haver. Längst ner i söder var det också piren vi höll oss till, och alltså inte strand alls.



Här bor vi numera som sagt i hydda, och av någon anledning känns det tryggare att det är på pålar och att avloppet i duschen är täckt som det ska... Däremot är badrummet lite utomhus med bara betongväggar och halmtak (eller vad det nu är man bygger med här), men vadå. Trevligt med växter i taket i badrummet, och det är ju som sagt uppe i luften. Och om vi smyger in på resorten en bit bort kommer vi faktiskt till en liten mysig strand.



Däremot har vi de senaste två dagarna tagit oss bort till Lonely Beach, som enligt mig felaktigt har blivit ihopsatt med just Bai Lan Bay på en del kartor. Det tar längre tid att ta sig från ena byn till den andra, än att gå igenom den ena av dem ände till ände. Så vi har gått dit vid lunchtid, ca 20 min, och tagit taxi tillbaka på eftermiddagen. Där är också första stranden där jag har känt att man kan lägga ner sina grejer och slå lite läger under ett träd.

Så det har varit strandhäng och beachbar och många sidklickningar på läsplattorna. Imorgon flyttar vi igen, och då till just Lonely Beach där vi ska spendera de sista två nätterna innan vi drar tillbaka till Bangkok.

Och så lite skrytbilder ;-)

Piren i Bang Bao efter solnedgången

Våran fina hydda i Bai Lan

Ena granner strann vi hetta... (Bai Lan Beach)

Taxibilar på Koh Chang

Är det detta de kallar paradiset? (Lonely Beach)

1 comment:

  1. mamma15.2.13

    Strandbilder som jag har efterfrågat, bra då vet jag att ni badat i havet. Mysigt litet hus och inte mycket folk på stranden men det heter ju Lonely beach :)
    KKKKKKKKKKKKKKRRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAMMMMMMMMMMMM

    ReplyDelete