9.11.12

Check, check, check


Det är skönt att checka av punkter på listan.

Även om det på något sätt "inte är förrän om ett par månader", så är det ju också "bara ett par månader kvar". Och vissa delar av planeringen kräver lite tid. Som att få allt man beställer i tid.


Vi har än så länge en läsplatta hämtad från Sverige. Adlibris säljer ännu inte sina läsplattor i Finland så den skickades till mammas och pappas adress i Sverige. Verkar bra gör den också, så vi beställer nog en till på samma sätt och så hämtar jag den under julbesöket senare i år.


Enligt uppgift ska denna lilla plattan rymma över 2000 böcker och ett fulladdat batteri ska räcka en månad. Ungefär vad vi behöver under tre månader på resande fot. Vi har småtestat den lite båda två, jag använde den t.ex. på tågen och flyget på vägen från Sverige, och proceduren med att läsa och bläddra på en skärm så här fungerar bra.



Under mitt Sverigebesök beställde jag nya glasögon också. Har märkt att jag inte riktigt ser bussnumren på kvällarna med glasögonen jag har, och nog sitter jag och kisar när jag läser på text-tv. Dessa beställdes på Glasögonfabriken i Ullared och kommer i brevlådan (också mammas och pappas) om ett par veckor.

I Ullared införskaffades även resehögtalare i form av...eh? Ett äpple? Bra ljud, tar ingen plats och laddas med ubs-kabel. Just vad vi hade tänkt oss.


Och apropå mammas och pappas brevlåda så ska ett internationellt körkort dimpa ner där om ett par veckor också. Det behövs för att köra bil på Nya Zeeland och papper skrevs under och skickades in i Sverige eftersom jag fortfarande har ett svenskt körkort.

Trevliga saker att sätta check-check-check på.
Men så finns ju också de mindre trevliga. Usch, jag bävar redan för läkarbesöket... eller rättare sagt besöken.

No comments:

Post a Comment